Chia mag – Nagy erő egy pici magban

A chia, más néven aztékzsálya Dél-Amerikából származik. Főként magját használják, de levele is ehető. Érdemes beilleszteni az étrendünkbe, hiszen amellett, hogy rengeteg ásványi anyagot és vitamint tartalmaz, számos, a mai modern táplálkozással összefüggő problémára megoldást jelenthet.

A chia mag kiváló esszenciális zsírsavforrás, mivel az Omega-3 és az Omega-6 megfelelő arányban található meg benne. Az Omega-3 nagyon fontos az immunrendszerünk működéséhez, különösen hasznos szív- és érrendszeri betegségek esetén, csökkenti a koleszterinszintet, a vérnyomást. Az Omega-6 hatékonyabbá teszi az anyagcserét, javítja a bőr, a köröm és a haj állapotát. A chia mag gazdag rostokban, az emésztésünknek is jót tesz. Ráadásul képes nagy mennyiségű vizet elnyelni, eltelíti a gyomrot, melynek következtében a szénhidrát felszívódása lelassul, így később éhezünk meg. Ezáltal gyomorégésre és felfúvódásra is kiváló.

 

medi_jun_web

Ellentétben a legtöbb zöldség- és gyümölcsfélével, a chia mag sütés, főzés hatására sem veszíti el az antioxidáns tartalmát, ami a szabad gyökök megkötése mellett eltarthatóbbá is teszi a növényt. A chia magot nem nehéz beilleszteni az étrendünkbe, mert semleges ízével rengeteg étellel harmonizál. Beáztatva gél állapotúvá válik, készülhet belőle jégkrém, puding, chia zselé vagy kása, de akár főzés során sűrítésre is használhatjuk. Ledarálva keverhetjük lisztbe is, de egészben is szórhatjuk müzlire, salátákra is belőle.

A MediLine Nagykereskedésben júniusban kedvezményes áron szerezheti be a TrendaVit chia magot 500 g-os kiszerelésben.