Magnesium Diasporal-Extra maga (400 mg) magnéziumtartalommal

Magnézium: fontos minden életszakaszban

 

Azt már mindannyian tudjuk, hogy a magnézium létfontosságú a testünk számára. Számos indikációja ismert az izomgörcsöktől kezdve a várandósságon és szoptatáson, a szív- és érrendszeri problémákon, a cukorbetegségen át egészen a stresszig és még sorolhatnánk.

Nemtől és kortól függően azonban más ajánlások vannak arra, hogy mennyi magnéziumra van szükségünk naponta. Tovább olvasva megtudhatja, miért különbözik a magnéziumigény a nőknél, a férfiaknál és az időseknél.

 

Magnézium az idősek számára

Különösen az időseknek előnyös a megfelelő magnéziumbevitel. Az életkor előrehaladtával a fizikai aktivitás, így a tápanyag- és folyadékbevitel is csökken, azonban a magnéziumigény továbbra is magas marad. Ugyanakkor a magnéziumban gazdag ételeket, mint például a hüvelyeseket, gyakran elkerülik azért, mert ezeket nehéz megemészteni. Ez pedig a test nem megfelelő magnéziumellátásához vezethet.

Magnézium és gyógyszerek összeférhetősége

Gyomorsav-blokkolókkal folytatott hosszútávú kezelés a magnéziumfelvételt befolyásolhatja és súlyos magnéziumhiányhoz vezethet. Ezért a gyomorsav-blokkolók rendszeres szedése során tisztában kell lenni és a magnéziumhiány okozta tünetekre figyelni kell (pl. vádligörcs, izomfeszültség), és ajánlott egy kiváló minőségű magnéziumkészítmény szedése annak érdekében, hogy megakadályozzuk a magnéziumhiányt.

Ajánlott szerves magnézium-citrátot tartalmazó készítményt fogyasztani. Ehhez nincs szükség gyomorsavra a magnézium felszabadításához, a szervezetben közvetlenül felszívódhat. Például válassza a Magnesium Diasporal® 400 Extra készítményt. A vízben oldódó granulátum tiszta magnézium-citrátot tartalmaz, ahogy az építőelemként a testben is előfordul. Ezért a Magnézium-Diasporal® 400 Extra szervezetbarát és gyorsan hat.

Magnézium és élelmiszerek

Habár a magnézium széles körben előfordul növényi és állati eredetű élelmiszerekben, azok magnéziumtartalma jelentősen eltér. A hüvelyesek és a gabonatermékek magas magnéziumtartalommal rendelkeznek. Az élelmiszerek ipari feldolgozása és az egyoldalú táplálkozás is magnéziumhiányhoz vezethetnek. Magnéziumtartalmú ételeknek naponta szerepelniük kell étrendünkben.

Jó, ha tudja:

A magnéziumhiány elősegítheti a székrekedést. Érdemes a székrekedés megelőzése ellen több folyadékot inni. Így növekszik a rostban gazdag ételek mennyisége, és a bél arra ösztönzött, hogy ezeket továbbjuttassa.

A Német Táplálkozási Társaság azt javasolja a felnőtteknek, hogy kortól és nemtől függően napi 300-400 mg magnéziumot juttassanak szervezetükbe. A magnézium-citrát különösen alkalmas, mivel ez a szerves magnéziumvegyület már az emberi szervezeteben is előfordul és jól tolerálható.

 

Magnézium a hölgyek számára

Nem számít, hogy PMS, terhesség vagy menopauza. A nők sok életszakaszt élnek át, amelyekben a magnézium különösen fontos számukra. Ezekből sok magnéziumhiányt válthat ki, így mindig oda kell figyelniük a megfelelő magnéziumbevitelre.

Magnézium várandósság és szoptatás idején

A várandósság a test maximális teljesítményét igényli. Tehát nem meglepő, hogy a magnéziumhiány ebben az időszakban gyakoribb. Egyrészt a testben bekövetkezett megváltozott anyagcsere-folyamatok során a vesék több magnéziumot választanak ki, ezzel ugyanakkor a terhesség során a fejlődő magzat magnéziumigénye növekszik.

Magnézium változókor idején

Csakúgy, mint a pubertás és a terhesség, a menopauza egy nő életében szintén fordulópontnak számít. A hormonok, például az ösztrogén és a progeszteron termelése lassan leáll a 40-es évek végén. A testben ez egyebek mellett a vegetatív idegrendszert érinti. Hatással van például az anyagcserére, a kardiovaszkuláris rendszerre vagy az a gyomor-bél traktusra. Gyakran tipikus, klimaktérikus panaszok, mint hőérzetes tünetek, izzadás, szívdobogás, székrekedés, fejfájás vagy lábgörcsök fordulnak elő. A magnézium támogatja az izmok, a csontok és az idegek egészséges működését.

A magnézium létfontosságú ásványi anyag, amiből éppen a nők gyakran hiányt szenvednek. A Német Táplálkozási Társaság szerint a felnőtteknek napi 300–400 mg magnéziumot kell szervezetükbe bejuttatniuk.

 

Magnézium a férfiak számára

A férfiak magnéziumigénye akár 400 mg / nap. Aki aktívan sportol, stresszel küzd vagy egyoldalú étrendet folytat, annak ez az igény még nagyobb lehet. A Német Táplálkozási Társaság a férfiaknak napi 400 mg magnéziumbevitelt ajánl.

Magnézium és sport

Különösen azoknak, akik rendszeresen és megerőltetően sportolnak, figyelniük kell a kiegyensúlyozott magnézium-háztartásra, mivel a sportolók izzadással magnéziumot veszítenek. Ezen kívül többszörösen szükség van még magnéziumra sportolás során, hogy biztosítsa a fokozott anyagcserét. Az edzés után a tartalékok ezért gyakran kiürülnek, ami olyan hiánytünetekkel jár, mint például a görcsök vagy izomrángás. Ezért ajánlott a magnézium bevétele edzés után.

Magnézium és a stressz

Korunkban a teljesítménykényszer különösen magas. Nemcsak a munkában, hanem otthon és a szabadidőben is, mind a nőknek és a férfiaknak is mindig teljes mértékben ott kell lenniük és bevetésre készen kell állniuk. Ez nem csak az idegeket terheli meg, hanem negatívan befolyásolja a magnéziumháztartást. Ez azért történik, mert a magnézium nagyobb mértékben ürül ki, amikor a test stressznek van kitéve.

Magnézium és az élelmiszerek

A fontos ásványi anyagok bevitele, így például a magnéziumé, az egyoldalú étrend során nem megfelelő. Azok, akik kiegyensúlyozott, magnéziumban gazdag étrendre vágynak, fogyasszanak hüvelyeseket és teljes kiőrlésű termékeket. Ez azonban nem mindenki számára megoldható. Egy kiváló minőségű magnéziumkészítmény segíthet egyensúlyban tartani a magnézium-háztartásunkat. Előnyösek a szervezetbarát magnézium-citrátot tartalmazó termékek, mivel ez a vegyület magas biohasznosulást mutat, és nagyon jól felszívódik a szervezetben, ahol gyorsan aktivizálódik, ilyen termék a Magnesium Diasporal.