Egyszerűen és gyorsan elkészíthető natúr köretek most 30% kedvezménnyel a Vegabondtól!

5 egyszerűen és változatosan elkészíthető köret a Vegabondtól!

 

Akár húsételeket, akár húsmentes fogásokat készítünk, a legtöbbször rizsből vagy burgonyából készült köretet tálalunk az ételek mellé. A reform konyha azonban számos izgalmasan elkészíthető különlegességet tartogat, ezért érdemes kiszélesíteni a lehetőségeket és beiktatni egyéb alternatív alapanyagokat is az étrendünkbe.

A bulgur, a kuszkusz és hajdina, akárcsak a csicseriborsó és a vörös lencse például egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, amelynek az egyik oka, hogy igen sokféleképpen elkészíthetők. Az egészségtudatosságon túl további nagy előnyük, hogy gyorsan és egyszerűen elkészíthetők. A fűszerezés és ízesítés terén pedig szinte végtelenek a lehetőségek, illetve ezeket az alapanyagokat nem csak köretként, hanem egytálételként vagy némelyiküket akár desszert formájában is elkészíthetjük.

 

 

Bulgur

A bulgurt más néven tört búzának, török rizsnek vagy török búzának is szokták hívni. Az előzetes párolásnak köszönhetően a bulgur igen gyorsan megfő, akár leforrázni is elég. Rostokban, vitaminokban és ásványi anyagokban is bővelkedik. Mivel önmagában semleges ízű, bátran kísérletezhetünk az ízesítésével. A keleti konyha fűszerei – például a római kömény és kardamom – kifejezetten jól illenek hozzá. Köretként, főételekhez és saláták elkészítéséhez is remek választás.

Kuszkusz

A kuszkusz durumdarából készül és a sós ételek mellett akár desszertként is elkészíthetjük. Elkészítése igen egyszerű és gyors: másfélszeres forrásban lévő vízhez adva, majd a tűzről lehúzva fedő alatt 10 perc alatt megpuhul. Párolt zöldségekkel, sült (gabona)hússal összekeverve ínycsiklandó egytálételként tálalhatod, de paradicsommal, uborkával és egy kis olívaolajjal hideg, frissítő salátaként is megállja a helyét. Aszalt gyümölcsökkel, mézzel vagy növényi édesítőszerrel és olajos magvakkal édes változatban is érdemes megkóstolni.

Hajdina

Értékes vitaminforrás és rosttartalma is jelentős. A hajdinát régen leginkább kásák elkészítéséhez használták, ma már köretként is előszeretettel készítik el. Háromszoros mennyiségű vízben kb. 25 perc alatt fő puhára. Köretként fűszerekkel, hagymával ízesítve, levesbetétként, zakuszkával keverve, vagy édesen mézzel, mazsolával is fogyasztható. Magjából liszt őrölhető, amely alkalmas kenyerek és tészták elkészítéséhez.

Csicseriborsó

A csicseriborsó elkészítése ugyan időigényesebb, de ezért cserébe kárpótolnak a belőle készíthető ízletesebbnél ízletesebb ételek. Főzést megelőzően a csicseriborsót egy éjszakára be kell áztatni, ezután kb. 60 perc alatt fő puhára.  Fő alapanyag a humusz és falafel elkészítéséhez, de nagyon finom salátákban, currykben és levesekben is. Lisztjéből lepényt süthetünk, valamint húsmentes hamburgerpogácsákat is készíthetünk belőle.

Vörös lencse

A vörös lencsét nem kell beáztatni és sokkal gyorsabban megfő (mindössze 10-20 perc alatt), mint más hüvelyesek. Főzelékként, melegen köretként vagy hidegen salátaként is nagyon ízletes étel. Aminosavakban és nyomelemekben gazdag, emellett jelentős magnézium- és vastartalma.